Klant
Royal Lemkes
Deliverables
Website
Website

Let's plantify the future

01 Challenge

Groen hart

Royal Lemkes is van origine een familiebedrijf en een gerenommeerde service partner in de wereld van planten. Van advies tot aan supply chain management, Royal Lemkes is dé schakel tussen leveranciers (kwekers) en grote retailketens als het gaat om het inkopen, distribueren en verkopen van planten. Als Europees marktleider in het distribueren van planten heeft Royal Lemkes iedere week duizenden bestellingen te verwerken van retailers in binnen- en buitenland.

Het groene hart van Royal Lemkes vertaald zich door in alle onderdelen van het bedrijf, van hun dienstverlening en personeelsbeleid tot aan hun maatschappelijke betrokkenheid. Gravity is gevraagd om hun vernieuwde positionering door te laten vertalen in hun employer branding website om vervolgens nieuwe medewerkers aan te trekken en tot zich te binden.

02 Solution

De nieuwe employer branding website voor Royal Lemkes

Royal Lemkes had de ambitie om een volgende stap te zetten: het vertalen van de vernieuwde positionering naar een website die alle verschillende gebruikersgroepen aanspreekt, waaronder potentiële werknemers. De website diende meer een onderdeel te worden van de totale customer journey en alleen hetgeen te bevatten wat voor bezoekers daadwerkelijk relevant is. Tevens was het belangrijk dat de uitstraling van de nieuwe corporate website in lijn lag met alle Royal Lemkes platformen en contactmomenten.

Het project startte met een refinement fase waarin er door middel van een kick-off met alle betrokkenen de scope en architectuur is bepaald. Nadat alle kaders, taken en rolverdelingen waren vastgesteld, kon het design traject van start gaan.

Aan de hand van de design richtlijnen van Royal Lemkes hebben onze designers de employer branding site vormgegeven. Met een klikbaar prototype zijn de bijbehorende user-flows getest, waardoor onze developers dit feilloos konden implementeren.

In de development fase zijn verschillende, belangrijke elementen geïmplementeerd om zowel websiteverkeer als ingezonden formulieren en sollicitanten te kunnen tracken.

Nog voor livegang is er in de Quality & Assurance fase getest op functioneel ontwerp, Definition of Done, kwaliteit, performance en besturingssysteem. Royal Lemkes heeft een nieuwe meertalige website opgeleverd gekregen waarbij de focus ligt op het aantrekken en binden van nieuwe medewerkers.

Royal Lemkes
03

Ander werk voor Royal Lemkes

Een andere ambitie van Royal Lemkes was om haar klanten, de retailer, nog beter te kunnen bedienen. Hiervoor hebben we naast de nieuwe website ook de nieuwe B2B bestelomgeving ontworpen. Meer over weten? Klik dan hier.

Meer weten over deze case?

Neem contact op
Volgende Abeos

Een nieuw platform voor uitzendbureau Abeos

Bekijk case