Een nieuwe employer branding website voor Takii
- Takii
Heyu is een nieuw recruitment platform dat vraag en aanbod van werkzoekenden en werkgevers bij elkaar brengt. Maar dan anders. Waar normaal gesproken de werkzoekende zichzelf dient te profileren, is het nu aan de werkgever om zichzelf zo aantrekkelijk mogelijk te positioneren. De kernrollen van werkgever en werkzoekende zijn daarmee omgedraaid. Motivatiebrieven? Niet meer van deze tijd. Traditioneel CV? Weg ermee.
“Het is altijd hetzelfde riedeltje. Een bedrijf zet een vacature online waar iemand vervolgens op solliciteert. In theorie een leuk plan, maar cijfers en de huidige arbeidsmarkt wijzen uit dat dit in praktijk niet meer werkt”, aldus Janic Makizodila, Founder Heyu. Inmiddels weet hij: het wervingsproces moet anders. “Minder focus op hard skills en meer aandacht voor wie de professional écht is. Kijkend naar een combinatie van persoonlijkheid, drijfveren, cultuurwaarden en cognitieve vaardigheden.”
Aan Gravity de vraag om een eigentijdse merkidentiteit, naadloze user experience, passend design en gebruiksvriendelijk én schaalbaar platform te ontwikkelen dat de arbeidsmarkt op een vernieuwende en impactvolle manier bij elkaar brengt.
Op het gemaakte platform bouwen professionals gratis een uniek profiel op aan de hand van persoonlijkheidstests die zij afnemen. Voor het maken en beoordelen van deze assessments hebben we een externe partij aangehaakt. De assessments bestaan uit een persoonlijkheid en cultuurwaarden test, een drijfverentest en een cognitieve test.
De aangesloten bedrijven vullen op hun beurt waardes in die voor de organisatie belangrijk zijn. Een voorbeeld hiervan zijn gewenste cultuurwaarden en gewenste drijfveren. Op basis van beide uitkomsten matcht Heyu met behulp van machine learning de professional met organisaties en vacatures.
Vervolgens ziet de professional op welke vacatures en organisaties hij of zij is gematcht waarna diegene kan aangeven geïnteresseerd te zijn. De organisatie kan dan alleen nog een geanonimiseerd profiel bekijken van de professional. Je ziet onder andere de werkervaring, interesses en voorgaande functies. Niet de naam van de persoon, foto, telefoonnummer, exacte woonplaats en e-mailadres.
Pas op het moment dat er van beide kanten interesse is uitgesproken en de professional toestemming geeft voor het openbaar maken van zijn of haar profiel wordt dit volledig zichtbaar. De volgende stap in het proces is het maken van een afspraak. De datum hiervoor kan zowel vanaf de professional als het bedrijf worden geïnitieerd. Als het gesprek heeft plaatsgevonden kan er op het platform ook nog worden aangegeven of de persoon is geplaatst.
Heyu is een startup van de BookThat Group, de holding waar vanuit Janic Makizodila en zijn compagnons ook al andere online platforms zijn begonnen. Zo ontwikkelde Gravity al meerdere online platformen samen met hen, waaronder het boekingsplatform BookThat. Een vraag en aanbod platform waar artiesten en creatieven geboekt kunnen worden door opdrachtgevers en tegelijkertijd kunnen werken aan hun online zichtbaarheid.
Business developer