Abeos header

Een nieuw platform voor uitzendbureau Abeos

Challenge

Aansluiting op vernieuwde brand strategy en visual identity

Abeos is hét uitzendbureau op het gebied van industrie, logistiek, foodsector en groensector. Als specialist binnen deze niche vakgebieden brengen zij vraag en aanbod samen. Dit Nederlandse bedrijf heeft haar roots liggen in het oosten en heeft 15 vestigingen door heel het land. Het uitzendbureau werkt voor een groot aantal landelijke en regionale opdrachtgevers, waaronder Albert Heijn, ForFarmers en Lidl.

Aan ons de opdracht om een compleet nieuw online platform te ontwikkelen op basis van haar vernieuwde brand strategy en visual identity. Het nieuwe platform dient al haar doelgroepen te bedienen, van (latente) werkzoekenden tot kandidaat in dienst en van klanten tot aan recruiters van Abeos. Door verzamelde data commercieel in te zetten en te koppelen aan interne en externe processen worden deze geautomatiseerd, efficiënter en resultaatgerichter. Als doel om Abeos te transformeren van regionale specialist naar landelijk bekende speler.

 Abeos details

Solution

Het bepalen van de candidate journey

Op basis van de nieuwe brand strategy en visual identity zijn onze Business Designers aan de slag gegaan met het in kaart brengen van de Candidate Journey. Door middel van de opgedane inzichten uit interviews met werkzoekenden en recruitment specialisten van Abeos is er tijdens een Design Thinking sessie een oplossingsrichting gekozen.

Om deze oplossing tastbaar en toetsbaar te maken is er een high fidelity interactief prototype ontwikkeld. En kon er getest worden op functioneel- en gebruikersniveau. Dit om de perfecte aansluiting te hebben tussen de behoefte van de doelgroep en de oplossing.

Hierna zijn onze product designers aan de slag gegaan met de uitwerking van alle pagina’s en elementen in het platform. Het fundament voor de ontwikkeling van het platform staat.

Tijdens de validatie van het prototype en het design heeft het development team de architectuur en infrastructuur opgezet. Er is veel aandacht voor een persoonlijke en snelle candidate journey, en daar komt veel techniek bij kijken.

Zo is het ATS-systeem van Abeos gekoppeld met het platform waardoor het plaatsen van en het solliciteren op vacatures direct bij de recruiters terecht komt. Het zoeken op vacatures is slim, waardoor zoektermen gehighlight worden in de vacatures. Daarnaast is er gebruikgemaakt van structured data zodat vacatures ook zichtbaar zijn op externe vacaturesites, waaronder Google Jobs. Ook kunnen werkzoekenden met “Job alerts” zelf notificaties instellen wanneer een voor hen relevante vacature online komt.

Het beheren van de website is simpel en gebruiksvriendelijk. Zo heeft het onder andere een ingebouwde “pop-up maker” en kunnen (landing)pagina’s met onze “dynamic page builder” gemakkelijk gecreëerd worden.

Abeos details

Results

Conversie verhogen

Door uitgebreid vooronderzoek naar markt, concurrenten en doelgroep is de nieuwe positionering van Abeos vastgelegd. De nieuwe visuele identiteit met bijbehorende brand strategy vormde de basis voor het ontwerpen van het online platform.

Middels prototyping, user testing en design thinking sessies is er een product ontwikkeld dat alle doelgroepen van Abeos bediend. Het platform bevat meerdere technische koppelingen wat bijdraagt aan de user experience.

Uiteindelijk allemaal als doel om kandidaat en klant te voorzien in hun behoefte: het samenbrengen van vraag en aanbod in de arbeidsmarkt van de industrie, logistiek, groensector en food.
In de toekomst wil Abeos binnen nu en drie jaar een omzetverdubbeling realiseren en plek veroveren in de top 20 van de landelijke uitzendmarkt. De afgelopen jaren stonden in het teken van herpositionering en de ontwikkeling van een nieuw platform. De aankomende jaren staan in het teken van het laten toenemen van de brand awareness en gebruikers naar het platform te trekken en vast te houden.

Gravity denkt echt mee in de stappen die gezet moeten worden om onze positionering te versterken. Dat maakt de samenwerking zo prettig en heeft geleid tot een fantastisch resultaat. Ze komen hun beloftes aan.

Dennis WesselsMarketing & Communicatie Manager bij Abeos

Dennis Wessels headshot
Meer weten?
Lotte

Lotte van Beek

Business developer