Wereldwijd medewerkers effectief opleiden
- GrandVision
Experience
Alles begint bij de user experience. Luisteren en kijken naar wat de eindgebruiker écht nodig heeft. Een optimale gebruikerservaring is wat we nastreven. Daarbij dient alles op elkaar aan te sluiten en natuurlijk aan te voelen. We blijven testen totdat we daarin geslaagd zijn. Zo zorgen we voor een hoge adoptie bij de eindgebruiker.
Een scherpe digitale strategie is de basis voor een succesvol digitaal product en beschrijft een helder plan van aanpak om de digitale oplossing vorm te geven. Wij brengen daarvoor de menselijke, zakelijke en technische kant van het product in kaart. Om de ultieme klantbeleving neer te zetten en het product daarop in te richten, is het belangrijk om samen met de organisatie deze aspecten uit te denken.
Een succesvol digitaal product valt of staat met de adoptie van de doelgroep. Zonder gebruikers, geen geslaagd product. Met grondig onderzoek naar jouw doelgroep zorg je ervoor dat gebruikers straks staan te springen om jouw product. Door middel van gebruikersonderzoek luister en kijk je naar wat de doelgroep echt nodig heeft. We kijken naar de wensen en behoeften van jouw doelgroep en vertalen deze door naar concrete product flows en product features. We verkennen verschillende uitvoeringen van het product en valideren deze bij de doelgroep om te begrijpen welke uitvoering het meeste waarde biedt. Zo komt het digitale product het best tot zijn recht
Bij een succesvol digitaal product zit kwaliteit in de details. Door aandacht te besteden aan het daadwerkelijke design van het product zorgen we voor een optimale gebruikerservaring. Tijdens het ontwerpen creëren we in design sprints een passende beleving tussen merk, product en gebruiker. Aan het einde van het proces staat een ontwerp klaar dat getest kan worden met gebruikers en direct kan worden overgedragen aan onze ontwikkelaars om te bouwen.
Een nieuw business idee neemt vele onzekerheden met zich mee - bijvoorbeeld of het idee aansluit op de doelgroep, past binnen de markt en hoe het geïmplementeerd kan worden in je organisatie. De eerste stap om meer zekerheid te creëren is door een prototype te ontwikkelen en deze te valideren met je doelgroep en betrokken stakeholders. Samen met onze strateeg en designers kan je in een slechts een paar weken tijd een interactief prototype ontwikkelen voor validatie. We werken tijdens een co-creatie sessie het business idee uit volgens jouw visie en ambitie. Vervolgens creëren we een tastbaar, meetbaar prototype met de juiste functionaliteiten. Tot slot bieden we de mogelijkheid om het prototype door ons te laten testen met jouw doelgroep.
Wat voor mogelijkheden heeft mijn bedrijf om nieuwe digitale diensten aan te bieden en hoe maak ik deze digitale diensten tot een succes voor mijn klanten en mijn organisatie? Met de laatste kennis van technologische ontwikkelingen en op basis van de Design Thinking methode organiseren we bij Gravity strategie sessies op maat om dit soort vraagstukken te beantwoorden. Met je team en eventueel belangrijke stakeholders werk je tijdens de sessie systematisch naar een antwoord op je vraagstuk. We bedenken samen een visie, werken concepten uit en zorgen voor een duidelijke roadmap voor vervolg zodat je na de sessie concreet aan de slag kan met de uitkomsten.
Business Designer