Klant
GrandVision
Deliverables
GV Academy

De leerervaring van medewerkers verbeteren

01

Wat is
GrandVision?

Grandvision is wereldwijd marktleider op het gebied van oogverzorging, met ruim 7000 winkels in meer dan 40 landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. De meer dan 36.000 medewerkers van het bedrijf verkopen:

  • brillen met glazen op sterkte
  • contactlenzen
  • oogverzorgingsproducten
  • zonnebrillen

 

GrandVision heeft met de GV Academy sterk geïnvesteerd in de opleiding van haar medewerkers om marktleider in de branche te worden.

02 Challenge

Van verkoopmedewerkers tot opticiens

Hoewel GrandVision gebruik maakte van een leerplatform, viel het gebruik daarvan tegen omdat de tool niet was gericht op de gebruikservaringen van medewerkers. De hamvraag was: hoe zorg je voor een succesvol opleidingsprogramma voor een internationaal bedrijf met verschillende marktlocaties en hoe presenteer je dit programma aan medewerkers in verschillende functies – van verkoopmedewerker tot opticien?

GrandVision Academy
03 Results

Solution

Samen met medewerkers ontwikkelden we ideeën om hindernissen weg te nemen en te zorgen voor meer betrokkenheid bij de gebruikers. We hebben deze ideeën getoetst bij de eindgebruikers om te zien of de motivatie voor en acceptatie van leren via de GV Academy verbeterden. De feedback op deze toetsing werd in het prototype opgenomen. De eerste versie van het product is inmiddels live en we werken aan versie 2. Inmiddels zijn we gestart met het uitrollen van de applicatie naar 17 landen. Leren en ontwikkelen via de GV Academy gaat hiermee naar een nieuw level.

Volgende Harvey Nash

Persoonlijk recruitment in het digitale tijdperk

Bekijk case