Klant
GrandVision
Deliverables
GrandVision Academy

De leerervaring van medewerkers verbeteren

01 Challenge

De juiste opleiding voor alle medewerkers

Grandvision is wereldwijd marktleider op het gebied van oogverzorging, met ruim 7000 winkels in meer dan 40 landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Grand Vision heeft meer dan 36.000 medewerkers. Binnen de organisatie vervullen deze medewerkers allen een andere rol met allen eigen verantwoordelijkheden. Al deze medewerkers moeten getraind worden, passend binnen de functie die ze vervullen. Uiteraard is het geven van trainingen voor zo’n groot aantal medewerkers (in verschillende landen) een uitdaging. Dit was de start van de GrandVision Academy, met deze academy investereerd GrandVision in de opleiding van haar medewerkers, om zo marktleider in de branche te worden. Goed getrainde en opgeleide mensen voegen waarde toe voor de uiteindelijke consument.

02 Solution

Een succesvol leerplatform

GrandVision heeft ons gevraagd om een leerplatform te ontwikkelen waar medewerkers op een gemakkelijke manier uitdagende leerstof kunnen opdoen, op elke locatie en elk apparaat. De hamvraag was: hoe zorg je voor een succesvol opleidingsprogramma voor een internationaal bedrijf met verschillende marktlocaties en presenteer je dit programma aan medewerkers in verschillende functies – van verkoopmedewerker tot opticien? De GrandVision Academy biedt een overzichtelijk leerplatform waar je per functieprofiel specifieke trainingen kan aanbieden zodat je als medewerkers precies de kennis en vaardigheden krijgt om je werk optimaal uit te voeren. Het leerplatform houdt de voortgang van medewerkers bij en nieuwe trainingen zijn eenvoudig toe te voegen.

GrandVision Academy
03 Results

Internationale draagkracht

We gingen aan de slag met verschillende ideeën om hindernissen weg te nemen en te zorgen voor meer betrokkenheid bij de medewerkers. We hebben deze ideeën getoetst bij verschillende medewerkers om te zien of de motivatie voor en acceptatie van leren via de GV Academy verbeterden. De feedback op deze toetsing werd in het prototype opgenomen. De eerste versie van het product is inmiddels live en zijn inmiddels druk in de ontwikkelingsfase voor versie 2. Inmiddels zijn we gestart met het uitrollen van de applicatie naar 17 landen. Leren en ontwikkelen via de GV Academy gaat hiermee naar een nieuw level.

Volgende Harvey Nash

Persoonlijk recruitment in het digitale tijdperk

Bekijk case