Klant
GrandVision
Deliverables
GrandVision Academy

De leerervaring van medewerkers verbeteren

01 Challenge

De juiste opleiding voor alle medewerkers

GrandVision is wereldwijd marktleider op het gebied van oogverzorging en heeft ruim 7000 winkels in meer dan 40 landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Er werken meer dan 36.000 medewerkers bij GrandVision die elk hun eigen rol en verantwoordelijkheden hebben binnen de organisatie. Al deze medewerkers moeten getraind worden, passend binnen de functie die ze vervullen. Uiteraard is het geven van trainingen aan zo’n groot aantal medewerkers (uit verschillende landen) een uitdaging. Dit was dan ook de aanleiding voor het leerplatform GrandVision Academy. Hiermee investeert GrandVision in de opleiding van haar medewerkers om zo marktleider te blijven. Goed getrainde medewerkers voegen immers waarde toe aan het bedrijf en uiteindelijk ook aan de consument.

02 Solution

Een succesvol leerplatform

GrandVision heeft ons gevraagd om een leerplatform te ontwikkelen waar medewerkers op een gemakkelijke manier uitdagende leerstof kunnen opdoen op elke locatie en op elk apparaat. De hamvraag was: hoe zorg je voor een succesvol opleidingsprogramma voor een internationaal bedrijf met verschillende marktlocaties én presenteer je dit leerprogramma aan medewerkers in verschillende functies, van verkoopmedewerker tot opticiens? De GrandVision Academy biedt een overzichtelijk leerplatform waar je per functieprofiel specifieke trainingen kunt aanbieden waardoor je als medewerker precies de kennis en vaardigheden krijgt om je werk optimaal uit te voeren. Het leerplatform houdt de voortgang van medewerkers bij en nieuwe trainingen zijn eenvoudig toe te voegen.

GrandVision Academy
03 Results

Internationale draagkracht

We gingen aan de slag met verschillende ideeën om hindernissen weg te nemen en te zorgen voor meer betrokkenheid bij de medewerkers. We hebben deze ideeën getoetst bij verschillende medewerkers om te zien of de motivatie voor en acceptatie van leren via de GrandVision Academy verbeterden. De feedback op deze toetsing werd in het prototype opgenomen. De eerste versie van het product is live en versie twee zit nu in de ontwikkelingsfase. Inmiddels zijn we gestart met het uitrollen van de applicatie naar 17 landen. De GrandVision Academy tilt hiermee leren en ontwikkelingen naar een hoger niveau.

Volgende Harvey Nash

Persoonlijk recruitment in het digitale tijdperk

Bekijk case