HLH header
Cases

Kelly Weekers ontwikkelt app met Gravity

Profielfoto Meghan Lippmann
Meghan Lippmann
geplaatst op

In samenwerking met Gravity heeft bestseller-auteur Kelly Weekers een mobiele app ontwikkeld. De app sluit aan bij haar succesvolle zelfhulpboeken als ‘De Kracht van Keuze' en haar Happy life-reeks. “De app is het verlengstuk waarmee lezers concreet elke dag aan de slag kunnen met praktische handvatten die ze helpen om positief te (blijven) denken” aldus Kelly Weekers. Gravity verzorgt het design en de technische realisatie van de app.

Na het succes van haar boeken (waarvan meer dan 250.000 zijn verkocht) zag de bestsellerauteur in een mobiele app de oplossing om haar lezers te helpen hun mentale gezondheid te versterken en daardoor lekkerder in hun vel zetten. “Met nuchtere en praktisch toepasbare hacks zorgt de app ervoor dat je in een paar minuten per dag je geluksgevoel een boost krijgt”, aldus Kelly Weekers. Uitgangspunten van de app is journaling, het op een gestructureerde manier bijhouden van een soort dagboek. Een gewoonte die Kelly zelf al jarenlang toepast en een wetenschappelijk bewezen effect heeft op de mentale gezondheid. 

Focus op eenvoudige user flows

Anita Blankestijn, Managing Director van Gravity: “Gravity is verantwoordelijk voor zowel de user experience, product design als de technische realisatie. Waar we vooral op hebben gefocust, is om de beleving zo persoonlijk en toegankelijk mogelijk te maken. Zo bevat de app persoonlijke video’s van Kelly, kunnen journals worden geupload en Kelly’s eigen journal worden ingezien. Door de eenvoudige user flows maken we het voor de gebruiker zo aantrekkelijk mogelijk om dagelijks met de app aan de slag te gaan.”

Op 1 februari 2023 is de app officieel gelanceerd. Binnen 24 uur was de app al meer dan 8.000 keer gedownload en ontving het honderden positieve reviews. Ook bestormde het direct de hitlijst in de App Store in de categorie Gezondheid en Fitness. De app is nu alleen nog in het Nederlands beschikbaar. In de toekomst wordt dit uitgebreid naar Engels voor internationaal bereik.

Benieuwd hoe we dit hebben bereikt? Lees hier de Happy Life Hacks app case.