De kracht van simpel

Tijdens het Grote Marketing Congres heeft Gravity de toiletten van het Concertgebouw in Amsterdam ‘gebrand’. Dat dit een succes was blijkt uit de enthousiaste reacties van de bezoekers. Dit was aanleiding voor Adformatie om een mooi artikel te schrijven over Gravity en de kracht van simpel:

Mensen zijn van nature nieuwsgierig. We nemen voortdurend informatie tot ons en staan altijd ‘aan’. Wat we onthouden is de informatie die ons aanspreekt en die ons op een simpele manier weet te bereiken. “Neem een verkeersbord”, zegt Groenendijk. “In één oogopslag zien verkeersdeelnemers, jong of oud, wat de betekenis daarvan is.” Marketeers zouden veel meer van simplisme gebruik moeten maken, stelt hij. Juist in een drukke, onoverzichtelijke (reclame)wereld waarin iedereen wil opvallen is het van belang om deze simpel en verrassend voor het voetlicht te brengen. Maar dat gebeurt vaak niet. En dat begrijpt Groenendijk ook wel. “De zender van de boodschap wil vaak veel vertellen en let er vooral op hoe hij dit wil laten overkomen. Je hoeft echter niet altijd te praten om iets te willen vertellen. Door op een speelse, verrassende manier aanwezig te zijn laat je een gevoel achter. En precies dat is waar Gravity zich mee bezighoudt.”

Lees het gehele artikel op Adformatie.

Bron: Adformatie

Share

We are part of the Loyals Group