Takii header

Een nieuwe employer branding website voor Takii

Challenge

Aantrekken van de juiste mensen met Takii careers

Takii Europe is een dochteronderneming van Takii & Co, één van ‘s werelds toonaangevende veredelaars van groenten en bloemen. De organisatie wordt gedreven door hun bedrijfsfilosofie, welke samen te vatten is in de slogan ‘Creating tomorrow today’. Takii Europe creëert, produceert en levert hoogwaardige rassen, waarbij uitstekende service naar hun klanten in centraal staat. Alles van Takii Europe doet en belooft is in lijn van hun kernwaarden, te weten: kwaliteit, betrouwbaarheid, innovatie en respect.

De mensen van Takii Europe vormen de basis van het succes. Hun expertise, enthousiasme en teamgeest. Het aantrekken van de juiste mensen is daarom cruciaal voor de organisatie. Voor Takii Europe is dat de uitdaging. Op de website takii.eu werd voorheen wel aandacht gegeven aan Werken bij Takii. Alleen bracht dit niet het juiste gevoel over. Takii Europe wil hier verandering in brengen, zodat ze kandidaten doeltreffend via de website kunnen werven.

Takii details
Solution

Een uitstraling die aansluit bij de specifieke doelgroep

Het project startte met een refinement sessie waarin er met alle betrokkenen gesproken is over hoe Takii middels de website nieuw talent kan trekken. De doelstelling voor deze doorontwikkeling en de behoeftes van de doelgroep stonden hierin centraal. Op basis hiervan is de scope en architectuur bepaald. Daarnaast is het duidelijk geworden dat het van belang is dat de organisatie een voorkeurspositie inneemt bij potentiële medewerkers. Deze moet authentiek en onderscheidend zijn. De doelgroep moet zich kunnen identificeren en een bepaald gevoel krijgen bij het bedrijf zonder dat het in woorden is uitgeschreven. Het gaat niet meer om wat Takii wilt zenden, maar wat de doelgroep wilt ontvangen. Vanuit dat oogpunt is het advies geweest om een losse website te maken voor Werken bij Takii Europe. Dit biedt de mogelijkheid om de tone-of-voice, uitstraling en content naadloos te laten aansluiten op deze specifieke doelgroep. Deze is immers anders dan de doelgroep van de takii.eu website.

Aan de hand van de gemaakte keuzes in de refinement fase, wordt de structuur en het design van de website verder uitgewerkt. Hierna wordt op Wordpress de gedefinieerde en ontworpen templates omgezet in dynamische pagina’s of schermen. De frontend en backend developers gaan aan de slag om het gewenste platform te ontwikkelen.

De website wordt responsive ontwikkeld, zodat deze op diverse apparaten, browsers en schermformaten gebruiksvriendelijk is.

In de laatste fase voor oplevering wordt er op quality assurance getest. Op een testomgeving wordt het platform eerst intern door Gravity nagelopen, waarna Takii Europe de kans krijgt om te testen, het CMS te vullen en content aan te passen.

Takii details
Results

Applicant tracking system

Takii heeft een nieuwe meertalige en responsieve employer branding website waarbij de focus ligt op het aantrekken en binden van nieuwe medewerkers. Belangrijk hierbij was de implementaties van een Applicant Tracking System, waarmee er een koppeling gemaakt is tussen de vacatures, het sollicitatieformulier en het HR-systeem van Takii. Ook een social media en Google Analytics-koppeling zijn hierbij geïmplementeerd.

Meer weten?
William

William Uittenbogaard

Business Developer

Bekijk meer cases

Royal Lemkes header

Let's plantify the future

  • Royal Lemkes
Boretti header

Boretti's Digital Don

  • Boretti